Forum Discussion
Altera_Forum
Honored Contributor
9 years agoThank you for your answer, sstrell!
I agree, it is an old white paper and I realized it is a classic timing analyzer which is used there. The task is how to meet timing through a device, I mean how to calculate or view total propagation time from input pin to output pin of FPGA, like in old white paper mentioned. For I/O timing from external device of course I have to use set_input_delay and set_output_delay constraints. I tried to follow your suggestion ("report_timing -from [get_ports din*] -to [get_ports dout*] to generate timing reports on these paths") I added such constraints in sdc file: # ************************************************************** # Set Input Delay # ************************************************************** set_input_delay -clock CLK_EXT_input_side -max 0.0 [get_ports din1] set_input_delay -clock CLK_EXT_input_side -min 0.0 [get_ports din1] set_input_delay -clock CLK_EXT_input_side -max 0.0 [get_ports din2] set_input_delay -clock CLK_EXT_input_side -min 0.0 [get_ports din2] set_input_delay -clock CLK_EXT_input_side -max 0.0 [get_ports din3] set_input_delay -clock CLK_EXT_input_side -min 0.0 [get_ports din3] set_input_delay -clock CLK_EXT_input_side -max 0.0 [get_ports din4] set_input_delay -clock CLK_EXT_input_side -min 0.0 [get_ports din4] # ************************************************************** # Set Output Delay # ************************************************************** set_output_delay -clock CLK_EXT_output_side -max 0.0 [get_ports dout1] set_output_delay -clock CLK_EXT_output_side -min 0.0 [get_ports dout1] set_output_delay -clock CLK_EXT_output_side -max 0.0 [get_ports dout2] set_output_delay -clock CLK_EXT_output_side -min 0.0 [get_ports dout2] set_output_delay -clock CLK_EXT_output_side -max 0.0 [get_ports dout3] set_output_delay -clock CLK_EXT_output_side -min 0.0 [get_ports dout3] set_output_delay -clock CLK_EXT_output_side -max 0.0 [get_ports dout4] set_output_delay -clock CLK_EXT_output_side -min 0.0 [get_ports dout4] and also write a report_timing command: report_timing -from [get_ports {din1}] -to [get_ports {dout1}] -npaths 10 -detail full_path -panel_name {Report Timing} -multi_corner and even just report_timing -from [get_ports {din1}] -to [get_ports {dout1}] But I received such answer: Report Timing: No setup paths were found. So maybe I misunderstood your advice, but it didn't work for me now.