Forum Discussion
Altera_Forum
Honored Contributor
18 years agoHallo,
Dank voor uw reactie. Ik ben een docent die voor de eerste keer de Altera-borden DE1 zal gebruiken bij mijn studenten. Momenteel ben ik oefeningen aan het voorbereiden op dit bord. Het zijn nog gewone basisoefeningen. Alles is nog noieuw voor mij. Ik gebruik Quartus 7.1 webeditie. Wat ik voorlopig niet vind is hoe ik bv. een klok kan maken van bv. 1 hz. Dit heb ik nodig om een eenvoudige teller zichtbaar te maken op enkele led's. Waarschijnlijk bestaat er een library-functie die vanuit de 50 Mhz of 27 Mhz of 24 Mhz met een deler lagere frequenties kan maken. Graag zou ik ook weten welke de uiteindelijke digitale booleaanse vergelijklingen zijn na compilatie (dat is goed voor studenten). Ik kan dit voor een stuk terugvinden via netlistviewers en properties (kan je zelfs de karnaughkaart zien), maar een overzicht in één of andere file van de vergelijkingen heb ik nog niet gevonden. Weet u dit te vinden? En weet u waar er leuke basisoefeningen te vinden zijn betreft het DE1 bord? Gebruikt u het DE1 bord? Welke zijn uw toepassingen aub? Heb je nog tips voor mij? Vriendelijke groeten - Rik Hostyn Docent bij de KATHO - Kortrijk