EBoln
Occasional Contributor
4 years agoset_input_delay constraints direction
Good day!
Tell me, in which direction should the delays be considered relative to the clock front?
create_clock -name {llc} -period 75MHz { llc } set_input_delay -clock [get_clocks {llc}] -max 4.10 [get_ports {rx_data[*]}] set_input_delay -clock [get_clocks {llc}] -min 0.15 [get_ports {rx_data[*]}] set_input_delay -clock [get_clocks {llc}] -clock_fall -max 3.34 [get_ports {rx_data[*]}] -add_delay set_input_delay -clock [get_clocks {llc}] -clock_fall -min -0.89 [get_ports {rx_data[*]}] -add_delay
Or
create_clock -name {llc} -period 75MHz { llc }
set_input_delay -clock [get_clocks {llc}] -max -4.10 [get_ports {rx_data[*]}] set_input_delay -clock [get_clocks {llc}] -min -0.15 [get_ports {rx_data[*]}] set_input_delay -clock [get_clocks {llc}] -clock_fall -max -3.34 [get_ports {rx_data[*]}] -add_delay set_input_delay -clock [get_clocks {llc}] -clock_fall -min 0.89 [get_ports {rx_data[*]}] -add_delay
Or
create_clock -name {llc} -period 75MHz { llc } set_input_delay -clock [get_clocks {llc}] -max 4.10 [get_ports {rx_data[*]}] set_input_delay -clock [get_clocks {llc}] -min -0.15 [get_ports {rx_data[*]}] set_input_delay -clock [get_clocks {llc}] -clock_fall -max 3.34 [get_ports {rx_data[*]}] -add_delay set_input_delay -clock [get_clocks {llc}] -clock_fall -min 0.89 [get_ports {rx_data[*]}] -add_delay
and so on
Thanks